Fundraising i kako ga izgraditi

"Molim vas, ukoliko ste u mogućnosti, da se odreknete jedne kave...", molba je kojom je jedna moja poznanica završila objavu u kojoj poziva prijatelje da zajedno pomognu jednoj mladoj osobi. Ova objava dobro dočarava kako je fundraising izgradnja odnosa.

Odnosa u kojem se povezujemo sa ljudima s kojima dijelimo iste vrijednosti, kako bismo doprinijeli konkretnoj promjeni. Promjeni koja je mnogo veća od nas samih, snu kojeg dijelimo s drugima. Kroz fundraising doprinosimo snu koji često se čini neostvarivim, no ako svatko od nas napravi nešto malo, zajedno možemo učiniti puno toga. No, u svakoj je suradnji nužno definirati što je čija obveza te preuzeti aktivnu odgovornost za sve što poduzmemo.

O tome kako izgleda kad zajedno činimo mnogo, odnosno kako fundraising funkcionira u praksi, na događaju “Fundraising meet up 2022” govorili su fundraiseri te predstavnici civilnoga društva i poslovnog sektora. Današnji “Fundraising meet up 2022” su zajedno organizirali Mladenka Majerić i Visoko učilište Algebra. Sudionici su zaključili da civilno društvo jako dobro definira problem, ali ponekad zbog velike želje ne vidi cijelu sliku. To može spriječiti djelovanje na temelju podataka, a u prikupljanju podataka organizacijama uvelike mogu pomoći znanstvene institucije. U svojoj biti fundraising je izgradnja odnosa povjerenja i informiranje javnosti o onome što radi neka organizacija ili pojedinac. Stoga, kada traže određena sredstva, udruge i pojedinci bi trebali samouvjereno postavljati specifična pitanja, prikupljati kontakte donatora (i održavati odnos s njima) te pitati građane bi li oni donirali za određenu svrhu.

Jedan od najvećih fundraisera na svijetu, Alan Clayton rekao je: “Ako želite biti inspirativna fundraising organizacija, trebate djelovati u prostoru dovoljno “zastrašujućeg”, stvoriti san, fokusirati ga, učiniti ga što većim mogućim, bojati se, svejedno se posvetiti tome i nastaviti ga “osvježavati”. Osvrćući se posebno na ovaj zadnji korak, Mladenka Majerić napomenula je da “udruge često ostave svoje misije tamo gdje jesu, a trebale bi ih razvijati, širiti i prilagođavati potrebama”. Fundraising je odnos razmjene vrijednosti između donatora i organizacija. “U razgovoru s donatorima dobivate inspiraciju i strategiju”, naglasila je Majerić. Navela je ključne principe koje imaju autentični lideri, a to su: povjerenje (njima se vjeruje, jer to i žive), pokazivanje ranjivosti (jer smo svi ljudi), moć, etičnost i radost, jer “etični fundraising nema cijenu.”, zaključila je Mladenka Majerić.

Autorica: Ivona Šeparović

Podijeli:

Ostale novosti

Hodalica – 13. ožujka 2025.

U emisiji je gostovao Denis Marijon, predsjednik Hrvatskog saveza udruga za mlade i studente s invaliditetom SUMSI. Razgovarali smo o “Odmori OSI2” i ostalim projektima i programima Saveza SUMSI.

Hodalica – 6. ožujka 2025.

U emisiji je gostovao Ivan Budak, član Udruge “Put u život – PUŽ”. Razgovarali smo o podcastu “Two Wheelchairs, two walking friends” i ostalim aktivnostima tijekom 30 godina djelovanja udruge PUŽ.

Skip to content