Na samom početku sudionici su dobili uvid u to što je lobiranje, tko su lobisti te njihova zakonska prava i obveze. Prema članku 2. Zakona o lobiranju, lobiranje “predstavlja svaki oblik usmene ili pisane komunikacije prema lobiranoj osobi kao dio strukturiranog i organiziranog promicanja, zagovaranja ili zastupanja određenih interesa ili prenošenja informacija u vezi s javnim odlučivanjem radi ostvarivanja interesa korisnika lobiranja”.
Proces lobiranja može uključivati komunikaciju s političarima, dužnosnicima i drugim osobama uključenim u proces donošenja odluka radi prenošenja informacija, pritiska ili zagovaranja za određene politike ili određenog interesa. U praktičnom dijelu edukacije, analizirali su se projekti i akcije koje je Udruga Zamisli provodila u gotovo 20 godina svog postojanja, a kroz to smo uvidjeli na koje je sve načine udruga utjecala na osobe s invaliditetom i društvo u cjelini.
Kako lobiranje funkcionira u Europskoj uniji, sudionici su saznali tijekom izlaganja “Utjecaj lobiranja”, neprofitne organizacije The Good Lobby iz Bruxellesa. Ivana Kuzmanić sudionike je kroz praktičan rad educirala razvijati strategije za odabrane prioritete. Dio edukacije bilo je i učenje o brendiranju lidera (i razvoj strategija) putem odnosa s javnošću, a prezentaciju na tu temu održala je Paula Čatipović.
Autorica: Lucia Ćorić