Hrvatski ustav jamči jednak pristup obrazovanju za sve, bez obzira na invaliditet. Marakeški ugovor nastoji poboljšati pristup i prekograničnu razmjenu pristupačnih obrazovnih materijala za slijepe, slabovidne osobe i osobe s poteškoćama u čitanju.
Nažalost, učenici s oštećenjem vida često se suočavaju s izazovima pristupa obrazovnim materijalima u pristupačnim formatima.
Prilagodba literature u digitalni format dostupan osobama oštećena vida složen je proces. Započinje analizom knjige i određivanjem metode prilagodbe. Zatim se uklanja svaki dodani sadržaj koji nije dio izvornog materijala, poput bilješki, oznaka olovkom ili podcrtavanja. Knjiga se zatim skenira, a digitalna verzija obrađuje pomoću specijaliziranog softvera kao što je ABBYY FineReader. Literatura se zatim izvozi u pristupačan format (npr. Word) i prilagođava prema potrebama korisnika (veličina fonta, prored, hiperveze). Osoba s oštećenjem vida koja koristi čitač zaslona zatim pregledava adaptiranu knjigu radi eventualnih preostalih pogrešaka prije nego što se isporuči učeniku i njegovom odabranom partneru, kao što je knjižnica.