Na konferenciji je naglašeno da se “neovisno življenje osoba s invaliditetom, među ostalim, temelji na njihovim socijalnim i emocionalnim kompetencijama koje se razvijaju od najranijeg djetinjstva”. Ciljevi projekta “Platforma 50+” bili su: ojačati društveni utjecaj organizacija osoba s invaliditetom u zaštiti prava i poboljšanju kvalitete života osoba s invaliditetom; ojačati partnerstvo i suradnju između organizacija osoba s invaliditetom, akademske zajednice i javnog sektora; ojačati kapacitete organizacija osoba s invaliditetom za povećanje utjecaja na proces donošenja odluka te praćenje i izradu javnih politika od važnosti za osobe s invaliditetom.”
Rezultati jednog od istraživanja povedenog unutar spomenutog projekta pokazali su da “na upitniku procjene socijalnih vještina njihovog djeteta značajno manje roditelja djece s teškoćama u razvoju smatra da njihova djeca imaju dobro razvijene socijalne i emocionalne kompetencije (45%) od roditelja djece tipičnog razvoja (85.9%). S druge strane, značajno više roditelja smatra da bi uz podršku stručnjaka njihovo dijete moglo razviti višu razinu socijalnih i emocionalnih kompetencija (85.3%) u usporedbi s roditeljima djece tipičnog razvoja (68.1%).” Što se tiče prepreka, zaključci jednog od provedenih istraživanja, među ostalim, bili su da je “dostupnost javnih resursa ispod minimalnih standarda pristupačnosti. Kritičnom se pokazala nezadovoljavajuća mogućnost samo-odlučivanja, tj. aktivne participacije i kontrole osoba s invaliditetom u kreiranju poželjnih standarda i oblika potpore, a pogotovo u pogledu individualizacije u pristupu i vrednovanju usluga kroz različite evaluacije.”
Stoga su preporuke za unapređenje neovisnog življenja, među ostalim, sljedeće: “razvoj tranzicijskih programa od obrazovanja prema zapošljavanju i samostalnom življenju” te “razvoj usluga podrške nakon 21 godine života za osobe s višestrukim teškoćama i većim potrebama za podrškom”. Tijekom provedbe trogodišnjeg projekta “Platforma 50+” donesene su i smjernice za unapređenje politika. Ukupno ih ima šest, a one su sljedeće: “1. Tranzicija iz vrtića u školu za djecu s teškoćama u razvoju”; “2. Razvoj mobilnih stručnih timova”, “3. Razvoj potpore osobama koje brinu o osobama s najtežim vrstama invaliditeta; 4. Asistivna tehnologija kao podrška neovisnom življenju; 5. Razvoj modela socijalnog stanovanja; 6. Osiguravanje pristupačnosti javnog prijevoza.”.
Jedan od saveza osoba s invaliditetom koji je kao partner sudjelovao u provedbi projekta “Platforma 50+” bio je i Hrvatski savez udruga za mlade i studente s invaliditetom SUMSI.