Edukacija o javnim kampanjama za promicanje prava osoba s invaliditetom

European Disability Forum (EDF) danas je održao online edukaciju o provođenju javnih kampanja za promicanje prava osoba s invaliditetom. O izazovima i prilikama suradnje s medijima u podizanju svijesti javnosti o pravima osoba s invaliditetom i njihovoj svakodnevici govorili su predstavnici udruga iz Danske i Republike Irske.

Sigurd Jørgensen (voditelj komunikacija, „Disabled Peoples’ Organizations Denmark“) govorio je o objavljivanju revizije (tzv. “izvješće u sjeni”) UN-ove Konvencije o pravima osoba s invaliditetom. Predstavio je četiri različita dijela procesa komunikacije o spomenutoj temi u danskim medijima. Jørgensen naglašava da je priprema bila ključna. Isto tako, nisu pokušavali medijima reći sve u isto vrijeme, nego su se fokusirali na jednu ili dvije ključne priče koje su potkrijepljene podacima i primjerima iz stvarnog života.

Organizacija osoba s invaliditetom ove je priče medijima pokušala prenijeti na način koji je jednostavan i svima lako razumljiv. Za slanje poruka medijima koristili su i svoje kanale na društvenim mrežama, ali važan alat bila je i šutnja; 45 sekundi šutnje na press konferenciji dodatno je privuklo pažnju medija. Sigurd Jørgensen je tijekom svog izlaganja preporučio nacionalnim organizacijama da one budu te koje će prvi u svojoj zemlji objaviti reviziju provedbe UN-ove Konvencije o pravima osoba s invaliditetom u njihovoj zemlji.

Laura O’Callaghan (službenica za razvoj zajednice, „Disability Federation of Ireland“) govorila je o provedbi javne kampanje “Make Way Day” u Irskoj. Kampanja je započela podizanjem svijesti gradonačelnika Dublina, što je dovelo do velikog interesa javnosti za izazove s kojima se svakodnevno susreću osobe s invaliditetom. Uslijedilo je partnerstvo s reklamnom agencijom koja je osmislila “Make Way Day”, jednodnevnu kampanju tijekom koje su ljudi lijepili naljepnice na automobile koji su nepropisno parkirani na parkirališna mjesta za osobe s invaliditetom.

Laura O’Callaghan istaknula je da je za kreiranje ovakve kampanje ključno bilo istraživati i slušati same osobe s invaliditetom, koje su govorile: “Na putu mi stoji kanta za smeće. Ne mogu proći pored smeća. To je ono što me pogađa svaki dan!”. O’Callaghan zaključuje: “Ideja tima za kampanju nije proizašla iz naše brige o javnim politikama (na kojima radimo svaki dan i koje su važne), nego iz svakodnevnih tema o kojima ljudi žele razgovarati.”.

Edukaciju je moderirao Alex Felix (community manager, EDF), a u završnoj raspravi je zaključeno da pažnja medija koju pokret osoba s invaliditetom pridobiva kroz javne kampanje, doprinosi tome da se i osobe invaliditetom više uključe i javnosti ispričaju svoju priču. Posljedično, svi građani postanu bolje informirani o izazovima svakodnevice osoba s invaliditetom. Tada svi zajedno počinju doprinositi stvaranju preduvjeta za ravnopravno uključivanje osoba s invaliditetom u sve segmente života društva.

Podijeli:

Ostale novosti

Grad Krk u “Odmori OSI2“ i preko ZOOM-a

I ovaj put smo najviše pričali o rastućim potrebama društva za manjim ili većim „intervencijama“, kako bi Hrvatska bila još poželjnija turistička destinacija, što bolja na ljestvici ponuđača turističkih usluga.

Hodalica – 10. travnja 2025.

U emisiji je gostovala Nikolina Brnas, suradnica za rad s djecom i mladima i voditeljica projekata u Centru Krugovi. Razgovarale smo o donošenju Nacionalnog programa razvoja palijativne skrbi u Hrvatskoj te o projektima koje Krugovi provode za djecu i mlade.

Skip to content